Kjære beboere!

Balkonger
Tiden for 1-årskontroll nærmer seg. Det er antatt å starte opp tirsdag 12.november. Nærmere info om tidspunkt får dere senere.

Det er da viktig at dere noterer ned eventuelle feil og mangler som er oppdaget på din balkong (gjelder kun innglassingen). Dette kan gjerne legges i styets postkasse i Odinsveg 15 på forhånd.

Det må gis adang til alle leiligheter! Hvis du ikke er hjemme, gi da nøkkel til nabo, venn eller styreleder.

Har du husket å smøre hjulene under vinduslukene med silikon?
Og vinduene skal fortsatt være lukket når ikke varmen tilsier at du vil åpne dem.

Alle som har balkong på bakkenivå har nå fått trapp ned på borettslagets bekostning. De som hadde trapp tidligere, var denne anskaffet av beboer selv.

Oppretting og såing av plen har vært et problemarbeide. Flere har sagt de skal komme, men ikke noe skjer. Styret har nå skrevet kontrakt med en. Det er lovet at grunnarbeidet skal skje nå i oktober, slik at det er klart for såing til våren. Vi krysser fingrene for at denne person/firma holder det som er lovet.

Garsjeporter
Nye garasjeporter tilsvarende den prøveporten vi har i garasje nr 72 er bestilt. De er nå i produksjon, og montering vil etter planen begynne i november.

VD montasje AS som skal foreta monteringen, gir beskjed på forhånd til andelseierne om når og hva de skal gjøre.

Raking
Mange er flinke til å rake utenfor inngangene om dagen. Vi setter stor pris på at dere gjør dette .
Men ikke forvent at vaktmesteren skal komme å hente sekkene etter hvert som de blir satt ut. Han har 2 borettslag å serve, og holder kanskje på med noe det haster mer med. Dessuten kan han ikke kjøre til Rasta kun med et par sekker om gangen.
Hvis det er grus og annet avfall med i sekkene, kan disse like gjerne legges i restavfallscontaineren. Kjøres de til Rasta, må vi betale for å levere dem.

Riktig søppelsortering = mindre forurensning.

Budsjett
Styret jobber i disse dager med budsjettet for 2014. I denne forbindelse har vi fått info om at kommunen muligens skal øke vannavgiften. For å holde utgiftene våre nede, bør vi kanskje tenke litt over om vi bruker for mye vann (f eks kjører halve vaskemaskiner – som også gir større strømregning privat) etc. Andre offentlige avgifter har vi pr i dag ikke mottatt noen info om.

Innsamling til Ukraina
Vi får stadig lapper om innsamling, og mange er flinke til å ”rydde i skapene” og sette ut poser/sekker. Men ofte står disse ute etter henting. Det er ikke henting hver uke, kun den dagen som står på lappen. Står det at det hentes på f eks mandag, er det først-kommende mandag som gjelder (ikke uka etter). Neste gang kan det være en annen dag en annen uke.


Fra styret i Nedre Langeland I borettslag